Ostatnimi czasy coraz częściej wśród ogłoszeń skierowanych do osób poszukujących pracy znajdują się oferty z dziedziny sprzedaży bezpośredniej lub katalogowej. O ile pierwsza, często kojarzona z namolnymi akwizytorami, których dosłownie silą nie da się często wyrzucić z domu, o tyle sprzedaż katalogowa opiera się na zainteresowaniu klientów danymi produktami. Różnica polega również na tym, iż oferta katalogowa jest zazwyczaj bardziej rozbudowana, klient może w spokoju przejrzeć katalog często nawet nie wpuszczając przedstawicieli do domów. Dla wielu osób to znaczne udogodnienie gdyż nerwowe przerzucanie kartek w czyjejś obecności nie sprzyja wytworzeniu pozytywnej opinii o firmie ani tym bardziej sprzedawcy który zawitał do naszego domu. zapoznanie się z oferta w domowym zaciszu gwarantuje, że głodny kolejnych zamówień akwizytor nie będzie wydzwaniał do domu lub wysyłał dziesiątki wiadomości na skrzynkę pocztową bądź elektroniczną. Jedną z bardziej znanych firm zajmujących się sprzedażą katalogową jest betterware polska, która od wielu lat wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnym gospodyniom domowym umożliwia zamawianie produktów betterware poprzez elektroniczne i papierowe katalogi. Praca w betterware polega zatem na prezentowaniu treści osobom naprawdę produktami zainteresowanymi lub znającymi już markę i gotowymi na kolejne zakupy. Jest to propozycja zdecydowanie lepsza niż chodzenie od drzwi do drzwi z walizką pełną nieprzydatnych ale efektownych gadżetów.